Tipuri de clienti

De mai bine de 8 ani raspund la telefoane si emailuri pentru a oferi diverse servicii. La unele servicii m-am gandit eu sa le ofer, unele pur si simplu le-am introdus in lista de servicii la cerera clientilor.

Ca sa ma amuz sau nu mi-am tot propus sa scriu despre clienti. Nu dupa fiecare discutie raman cu un gust "amar" sau "dulce" dar unele imi raman undeva intiparite o bucata de vreme:)

In ordinea in care mi-i aduc aminte:

  • clientul care confirma programarea si uita sa sune ca s-a razgandit din varii motive;
  • clientul cu care bati palma din prima;
  • clientul care suna pentru altcineva - vrea sa faca surprize;
  • clientul cu multe pretentii si buget mic - vrea servicii de lux pe bani putini, daca ai putea sa faci voluntariat in schimbul imaginii, si mai bine;
  • clientul care precizeaza o gramada de clauze in contract;
  • clientul care vrea o incercare inaite sa se asigure ca va iesi bine treaba;
  • clientul care vrea sa va intalniti neaparat ca sa te si vada- crede ca sunt mai clare lucrurile daca se discuta fata-n fata;
  • clientul care se streseaza pana cand se vede cu evenimentul bine organizat sau cu serviciul oferit de calitate, apoi uita sa faca plata;
  • clientul multumit care plateste la timp si stie sa spuna si o vorba buna la final;
  • clientul multumit care te recomanda dupa;
  • clientul vorbaret, cu chef de glume;
  • clientul dificil si pretentios, care le stie pe toate dinaite;
  • clientul victima care gandeste negativist;
  • clientul nedecis, amana sa confirme ceva,face promisiuni de care poate nu se tine de cuvant;
  • clientul econom, vorbeste mult punand accent pe preturi;
  • clientul fregmatic, greu de impresionat;
  • clientul care suna duminica, in zi de sarbatoare sau seara tarziu, el n-are timp liber, crede ca esti la cheremul lui la orice ora din zi;
  • clientul fidel care vrea cate ceva in fiecare an;
  • clientul nehotarat care pune o multime de intrebari si la final nu vinzi nimic;
  • clientul care vrea ceva anume, sa nu faci greseala sa-i mai propui ceva in plus, s-ar putea sa nu mai vrea nici ce a vrut in prima faza;
  • clientul care l-ai avut o bucata de timp (aproape ca-ti "era prieten"). deja ii faceai si servicii gratuite din cand in cand...odata nu i-ai facut pe "voie" si gata, te-a scos din lista de furnizori!. 

clientul. tipuri de clienti, tipologii de clienti, despre clienti, despre oameni, oameni, comunicare cu clientii, munca, munca cu oamenii,

si lista poate continua....

Le multumesc clientilor pentru ca fara ei serviciile mele n-ar fi fost oferite, inbunatatite, marite ca numar, scoase din practica, etc...



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

părerea ta