Despre Resurse de petreceri intr-un interviu pentru Diana Ariesan - TheWomen.ro

interviul il puteti vedea pe http://thewoman.ro/ioana-gazdac-resurse-de-petrecerieste-normal-ca-noi-mamele-antreprenor-sa-nu-reusim-sa-le-facem-pe-toate-deodata/

Buna mea colaboratoarea s-a gandit la mine zilele acestea si m-a provocat la un intreviu. Mereu imi prind bine intreviurile astea. Ma ajuta sa-mi aduc aminte de munca pe care am depus-o ca serviciile pe care le oferim sa ajunga in acest stagiu si, in acelas timp, ma mobilizeaza sa cred ca pot sa continui ceea ce mi-am propus.
Mai jos este o parte din "viitoarea mea carte" pe care probabil o voi scoate la pensionare :)

Când ai realizat că îți dorești propria afacere?
Salut, Diana! :)
Dupa vre-o 4 ani de voluntariat si activitate in domeniul taberelor de aventura pentru copii si tineri si 3 ani de activitatea in domeniul petrecerilor de copii, am simtit ca am nevoie ca lucrurile sa se intample mai "profesionist" si mai organizat. Dar "decizia" asta nu am luat-o peste noapte. Lucrurile au evoluat dupa cum observi, incet si foarte incet, ducand la ceea ce acum se numeste o afacere. De fapt la inceput am descoperit locuri si oameni de la care am invatat, apoi m-am format an de an la diferite cursuri si practic, in diferite proiecte...Urmand ca mai apoi, sa ma descopar pe mine si sa-mi planuiesc ce vreau sa fac. Am muncit foarte mult de 5 ani, punand pe primul loc aceasta pasiune a mea pentru animatie. Si dupa mult timp, Ii multumesc lui Dumnezeu ca mi-a ajutat sa si duc la indeplinire ceea ce mi-am propus... In mare mi-am atins scopul si dorinta. Dar cand am ajuns in punctul respectiv deja am inceput sa vad ce trebuie sa inbunatatesc, mereu mai este ceva de facut, de reparat, de schimbat, de adaugat...
thewoman.ro, interviuri, aparitii pe bloguri, afaceri mici, cariera in afacere versus familie, resurse de petreceri, munca, antreprenoriat, ioana gazdac, gazdac ioana, antreprenor ioana gazdac, afaceri cu petreceri pentru copii, afacere evenimente pentru copii, idei de afaceri, tineri antreprenori de succes


Cum se împacă statutul de antreprenor cu cel de soție și proaspătă mămică?
Deocamdata foarte bine. Copilul a venit in viata noastra la timpul potrivit, dupa ce ani de zile am muncit si am avut nenumarate satisfactii pe partea asta a carierei. Dupa 5 ani de munca, oarecum am simtit ca am cladit ceva care rezista fara ca eu sa mai fiu 100% acolo si pot sa aloc timp pentru cresterea si educarea copilului. Am noroc ca sotul meu imi sustine proiectelele. Trebuie sa recunosc ca este umpic mai greu de cand am copil sa ma impart intre el si clienti si servicii, insa, in aceeasi masura, ma bucur ca in sfarsit nu mai am timp de pierdut, sunt nevoita sa ma organizez mai bine ca sa reusesc, ceea ce inaite nu puteam sa fac....Cred ca, lafel ca in viata altor mame care au si o afacere, nu le putem face pe toate odata. Mai degraba suntem prezente pe rand, in functie de nevoie, odata mai mult in familie, odata in viata copilului, apoi ne axam pe ce mai este de facut pentru ca serviciile sa poate fii oferite incontinuare si pe bunul mers al afacerii. Cred ca lucrurile in viata mea functioneaza bine pentru ca nu ma grabesc, am rabdare si cel mai important, ma multumesc cu ce am in prezent, fara sa-mi stabilesc obiective foarte greu de atins.

Ce consideri că a contribuit mai mult la crearea și dezvoltarea propriului business: educația pe care ai primit-o în cadrul instituțiilor de învâțământ sau autoeducația antreprenorială, la care ai contribuit tu, prin propria formare? De ce?
:). La afacerea mea au contribuit mai multi factori: faptul ca mama m-a sustinut mereu neconditionat in ceea ce mi-am dorit sa fac; sansa sa cunosc niste oameni care au vazut in mine ceea ce eu atunci, mica fiind, nu mi-am dat seama, de potentialul meu; (cativa profesori si apoi cativa formatori) si dorinta care ardea in mine de a invata si de a ma perfectiona...ca pana la urma oricine ar crede in tine si ar trage de tine, conteaza cum te "lupti tu" pentru ceea ce iti place sa faci si visele tale. Si nu in ultimul rand, dupa cativa ani de practica,  poate umpic de noroc - prezenta mea in Cluj-Napoca, la timpul potrivit (cand pe piata era nevoie mare de serviciile pe care le ofeream); Intamplarea facea ca eu doar "sa ma joc" stiam sa fac atunci. Iar In Cluj-Napoca atunci incepeau sa se deschida spatii de joaca care aveau nevoie de personal.  De fapt afacerea am creat-o dupa multi ani in care eu de fapt am crescut, am invatat, am practicat ceea ce mi s-a potrivit ca o manusa - JOCUL (da, da, m-am jucat)...Nu in ultimul rand, m-am maturizat, si am realizat nevoia aceasta de pe piata. Dumnezeu m-a ajutat cu intuitie si cu cateva abilitati de a atrage tineri in jurul meu. Mai mult decat atat, sa le transmit si lor dragostea si pasiunea asta pentru domeniul animatiei pentru copii, de a-i forma si ajuta sa creasca si ei la randul lor, asfel ca in cativa ani, sa nu mai fiu singura, ci inconjurata de o echipa frumoasa de tineri. Ba, mai mult, sa ajut si alti tineri din alte orase sa faca ce eu am facut la Cluj. Pana la urma chiar asta am simtit. Dupa vre-o 6 ani de joaca cu copiii in care am avut satisfactii nemaiintalnite si de nedescris in cuvinte..Ma hraneam sufleteste intre ei. A venit timpul ca multumirile mele sa vina din a da si a invata pe altii ceea ce eu stiam. Domeniul acesta de afacere pana la urma nu este neaparat vorba de bani cum este vorba de dezvoltare personala, interactiunea si munca cu oamenii de toate varstele.
Ca sa raspund si intrebarii tale, cred ca o mare importanta are educatia din scoala, exemplele de oameni cu care intri in contact in mediul scolar. E asa important sa ai noroc de cateva cadre didactice cu care sa rezonezi, care sa vada in tine un oarecare potential, care sa te scoata din carapacea in care te ascunzi, sa te incurajeze si sa te indrume spre a face ceva. Da, cred ca din scoala pleci cu o teama de a face ceva sau cu un "curaj nebun" de a te avanta spre ceea ce urmeaza. Apoi, binenteles, ca la dezvoltarea afacerii mele au contribuit in foarte mare masura cursurile, training-urile, workshop-urile, intalnirile la care am participat. Pentru ca de fapt asa am realizat ca am nevoie de organizare, am invatat efectiv ce inseamna o afacere, cum sa o dezvolt, promovez si asa mai departe. am intrat in contact cu oameni de afaceri care au afaceri mult mai mari si de la care poti sa invat si carora le-am putut spune despre serviciile mele. Chiar cred ca mie personal mi-a ajutat scoala si mai apoi, autoeducatia. Nu stiu daca aveam acces la informatie daca initial nu mergeam la scoala.
thewoman.ro, interviuri, aparitii pe bloguri, afaceri mici, cariera in afacere versus familie, resurse de petreceri, munca, antreprenoriat, ioana gazdac, gazdac ioana, antreprenor ioana gazdac, afaceri cu petreceri pentru copii, afacere evenimente pentru copii, idei de afaceri, tineri antreprenori de succes


Cum va spune Moș Crăciun povestea voastră (a afacerii) în această iarnă?
Wow, ce provocare! Povestea asta e atat de frumoasa! Ar putea sa nici nu se termine iarna asta :)...Cred ca in general o afacere incepe de la o idee sau o nevoie...De fapt afacerea noastra a inceput din cauza unei nevoi in cazul acesta - nevoia de bani pentru a ma intretine si a ma hrani, de a ma sustine financiar. Eram prin 2008, cand am terminat facultatea. Mama m-a ajutat finaciar pana atunci dar atunci am ales sa raman in Romania, sa nu merg la ea in strainatate. După ce m-am angajat la colegii mei de la Adventure CAMPS  la birou, nu mai primeam ajutor finaciar de la mama. A fost alegerea mea de a rămâne în țară și de a nu pleca afară. Am rămas așadar cu chirie, cheltuieli și facturi pe cap. Salariul era mic și nu-mi ajungea decât pentru chirie și facturi. Mai aveam multe de cumpărat, sora mea era încă la liceu. În Cluj erau câteva spații de joacă (atunci vreo 3 – 4). Șefa mea din acea vreme a început o colaborare cu Școala Internațională unde trebuia să facem animație la petrecerile copiilor de acolo. M-a trimis acolo de câteva ori. Eu între timp am fost chemată din întâmplare la ceva evenimente, sa ma joc cu copiii pe la petreceri aniversare sau botezuri. Facand asta de prin 2004 nu mi-a fost greu sa accept provocarile si adoram sa petrec alaturi de familii si copii.În scurt timp am realizat că nu era personal la spațiile de joacă și doar asta știam să fac – să mă joc. Am început să le caut intentionat, sa le scriu email-uri scurte in care le spuneam ce stiu sa fac și am început să colaborez la început cu un spațiu, apoi cu două.. și ulterior, cu mai multe… Lucrau doar cu educatoarea și nu aveau personal efectiv. Din 2008 până în 2011 mergeam la muncă și după munca de birou fugeam la petreceri după masa sau în wekenduri. Am început să am mai multe solicitări decât puteam onora. De fapt, prin 2010 - 2011 aveam asa multe solicitari incat nu le mai puteam onora singura si atunci a fost nevoie ca echipa de animatori sa se mareasca. Așa se face că am luat-o cu mine pe sora mea, apoi încă vreo trei prietene și tot așa. Cu cei de la Adventure CAMPS am participat la București la târguri cu activități extrașcolare.. Acolo am văzut de fapt ce se făcea în București la petreceri, animatori costumați, servicii, etc. Am venit la Cluj și mi-am propus să fac și eu… Au durat câțiva ani în care munceam fără oprire în weekend-uri. Mai mult decat atat, pretentiile oamenilor au crescut, doreau diferite tematici, costume, mai multe servicii. Niciodata nu am spus ca nu am sau ca nu se poate. Pentru fiecare solicitare ma adaptam, investeam in costume, in formarea oamenilor.  Mi-am cumpărat costume și materiale, mi-am luat prietenele cu mine și asta au fost începuturile… Făceam ce-mi plăcea cu adevarat! Eram apreciată și solicitată. Din 2011 cei de la Adveture CAMPS și-au schimbat politica, au renunțat la postul meu. Între timp însă mi-am creat un PFA și am continuat să lucrez pe cont propiu. Colaborez și acum cu ei. Era o piață asa de liberă la Cluj incat au venit și din Ploiești aici cu serviciile lor, din Alba, etc.  Cand lucram pe cont propiu erau momente cand nu aveam evenimente, timp lungi in care simteam ca s-a terminat, ma apuca teama ca nu o sa am cu ce sa-mi platesc chiria si facturile...Ma batea gandul sa ma angajez, avand nevoie de un venit stabil...m-am si angajat de vre-o doua ori....Insa dorinta si placerea  mea de a munci si a avea rezultate in domeniul acesta au fost mai puternice. m-am ambitionat si mi-am propus sa muncesc asfel incat sa am clienti pe tot parcursul anului. Dealungul anilor am mai făcut câteva cursuri de Lucrător de tineret și de Formator, de antreprenor. După câțiva ani în care am lucrat foarte mult dar haotic, mi-am neglijat partenerul de viata, poate si familia si prietenii, în 2012 am avut șansa să fac un curs de antreprenoriat și de atunci am reușit să fac ca această muncă să se transforme într-o mică afacere ș să trăiesc doar din asta. Bineînțeles că am adăugat mai multe servicii, am început să colaborez cu tineri și cu spații de joacă, să investesc serios în materiale și costume. Și să pun accent pe formarea oamenilor în acest domeniu, al petrecerilor pentru copii. Am creat propriul meu suport de curs, după modelul celor la care am fost, adaptat la evenimente. Îl folosesc la training-uri. Am organizat aceste training-uri la Deva, la Turda, la Huedin, orase mai mici și am ajutat câțiva tineri cu cunoștințele mele să-și dezvolte afacerea lor de Evenimente pentru copii la ei în oraș. Oricând aș mai avea ocazia, cu drag aș mai facea-o. La Cluj ofer formare în general gratuit pentru că intenționez ca la final să rămân cu câțiva tineri în echipă.
Daca la inceput ofeream doar servicii de animatie, cu timpul la solicitarea clientilor, numarul serviciilor s-a inmultit. Avem si costumatii, face painting, body painting , baloane modelate, decoratiuni cu baloane, arcade din baloane, spectacole cu ursitoare de botez, pinata party, mos craciun, kids corner, mascote mari, jocuri si castele gonflabile, programe pentru copii, programe pentru tineri si adulti si lista tot continua...toate acestea au ajuns sa le oferim la cererea si nevoia clientilor. Ne-am schimbat statutul din PFA in SRL si povestea constinua.
"Resurse de petreceri" a luat nastere  cu numele putin mai tarziu, cand deja aveam la oferte o lista intreaga de servicii pe care eu am simtit ca le pot denumi "resurse".Tare mi-ar place sa ne pastram numele si sa fie cat mai mult timp promovat pozitiv de fostii clienti si de viitorii clienti, de colaboratori, furnizori si parteneri. Mai mult decat atat, cred ca oamenii din echipa mea sunt cea mai buna resursa. Ei sunt cei care de fapt au facut ca visele mele sa se implineasca si fac sa aiba continuitate chiar si acum cand eu sunt mai mult in spate. Eu singura nu reuseam niciodata.
Dupa atatea ani de munca pot spune ca afacerea noastra este una mica, care are potential sa creasca. In acest moment pot sa ma sustin din ea. Dar mai sunt multe lucruri  de dezvoltat la ea. Cea mai mare satisfactie o am cand am proiecte mai mari, trebuie sa mobilizez mai multi oameni, sa gandesc programe si activitati, sa implic colaboratori.
Dragii mosului, povestea aceasta este despre a munci cu pasiune si a face ceea ce-ti place -animatie, servicii pentru evenimente-  De a accepta , provocari si de a invata mereu. De la distractia copiilor am trecut la initierea altor tineri cu microbul animatiei. Am rezistat in domeniu pentru ca nu m-am grabit sa fac bani, ci mai degraba am muncit cu placere, fara sa ma plictisesc. Am venit mereu cu idei noi, am adaugat servicii noi. Mi-am creat oportunitati si am profitat de cele care au aparut. N-am refuzat nicio provocare si am incercat sa gasesc solutii, sa le duc pana la final. Abia dupa 5 ani de munca si fara weekend-uri libere si vacante am simtit ca afacerea o sa mearga.

Dacă ai putea să te caracterizezi în trei cuvinte, care ar fi acelea?

optimism, perseverenta, rabdare, 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

părerea ta