Minciunele sau Ciureghee - desert din copilarie

Nu de mult s-au terminat sarbatorile, timp in care zi de zi am avut parte de mese pline cu bucate si deserturile nu au lipsit...peste tot unde am fost cu colindul.

In fiecare saptamana am pofta de ceva dulce si cum am inceput sa-mi placa sa petrec timp in bucatarie, sunt atrasa sa fac deserturi pe care mama sau bunica ni le facea cand eram mici.

Azi am facut pentru a nu stiu cata oara Minciunele sau Ciureghee li se mai spune in zona noastra (Turda - Cluj). Nu se fac foarte greu si nici nu avem nevoie de foarte multe ingrediente. Insa acest desert poate sa fie destul de satios . Uneori mi se intaresc desi aluatul este foarte fraged . Inca nu am gasit secretul minciunelelor facute de bunica.

Ingrediente pentru minciunele

  • 500 g făină
  • 2 ouă
  • 2 linguri zahăr
  • 75-100 ml apă
  • 1 praf sare
  • 1 plic zahăr vanilinat

  • ulei
  • zahar pudra vanilat sau nu

  • Optional daca vreti sa adaugati ...Am vazut la bunica mea ca baga si lapte, smantana si untura de porc


  • Cum se prepara minciunele sau ciureghee. 
    Făina se amestecă cu sarea şi apoi se cerne într-un castron. Se face un gol la mijloc unde se pun ouăle, zahăr şi apa. Se amestecă bine şi se frământă un aluat nu foarte tare care se lasă să se odihnească 10 minute.
     Apoi, pe masa presărată cu făină se întinde aluatul cu sucitorul. Se taie dreptunghiuri şi apoi se face o tăietură la mijloc prin care se scoate unul dintre capetele micii bucăţi de aluat.
     Se pregătesc toate şi se pun la prăjit în baie de ulei sa fie  acoperite de ulei. Minciunelele se scot pe şervetel de hârtie şi apoi, dupa ce se racesc, se presară cu zahăr pudră.

    Le putem servi goale sau cu un pahar de lapte. 
    Atentie insa nu as recomanda sa le mancam foarte des, sunt prajite in ulei...

    retete culinare, retete viata are gust, retete de desert, desert din copilarie, cum se fac minciunele, cum se fac cioreghee, retete romanesti, retete din bucatarie, secrete din bucatarie, desertul copilariei, retete simple, retete simple de desert, retete usoare, retete usoare de desert, desert cu putine ingrediente, deserturi, ce bucataresc, bucataresc, minciunele, ciureghee, retete de minciunele

    retete culinare, retete viata are gust, retete de desert, desert din copilarie, cum se fac minciunele, cum se fac cioreghee, retete romanesti, retete din bucatarie, secrete din bucatarie, desertul copilariei, retete simple, retete simple de desert, retete usoare, retete usoare de desert, desert cu putine ingrediente, deserturi, ce bucataresc, bucataresc, minciunele, ciureghee, retete de minciunele



    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu

    părerea ta