Voturi 2014, azi la Paris - lectie de sacrificiu si determinate

Relatare exact de la sursa:

"Azi la Paris s-a stat la trei cozi interminabile pentru a vota.
Am vazut romani uniti romani dornici sa isi exercite dreptul la vot. Romani mai civilizati decat mi-am putut vreodata imagina - si nu sunt deloc ironica acum.
Din pacate eu nu am stat decat 3 ore junate la coada si nu am ajuns a vota. Mama a stat 6 ore jumate si nu a putut vota.
Cei care au votat aici au avut un minim de 7:30 de stat la coada.
Cei care au votat la 7:00AM au stat la coada de la 2 AM.
Daca la 13:00 erau 7 stampile functionabile la 18:00 deja se discuta ca mai sunt doar 3 functionabile - ce s-a intamplat cu celelalte nu se stie.
Dar oare de ce sunt atat de putine si de ce nu au rezerve cand suntem in turul doi, deci nu pot fi surprinsi de numarul mare de oamenii viniti la vot.

A fost incredibil sa vad cati oameni erau la coada. Nu pot descrie, sunt sigura ca nimeni nu poate crede oricat m-as chinui sa descriu - si toti au stat in frig, in ploaie. Multi au venit din alte orase, distante lungi. Trenuri pierdute pt ca sperau ca vor putea totusi vota.

Dar cel mai frumos a fost ca acolo nimeni nu se impingea. Nimeni nu a comenat ca se baga cineva in fata si se bagau - intrebau doar: te deranjeaza daca trecai incolo? - auzeai un raspuns: nu - si asta pt ca nimeni nu il vota pe Ponta asa ca important era sa intre oamenii, nu cine intra 

Acolo oamenii care au terminat de votat au venit sa le dea biscuitii lor celor care erau la coada distanta de 5 ore cum spuneau ei 
Au venit cu: - napolitane, biscuiti, cafea si pahare de plastic. Am vazut chiar si sarmale calde  - pentru ca sunt romani adevarati :))
Va anunt ca nu erau mite electorale. Nimeni nu te intreba cu cine votezi, ci te intreba daca vi de departe, ci daca ai mancat de curand. Toti si-au impartit cu drag umbrelele si au avut o rabdare incredibila.
Huiduiau din cand in cand. Rar prea rar si prea putin:) pt cati erau.
Inca o data spun ca nu imi vine sa cred cat de educati au fost roamanii prezenti la vot. Am fost mandra sa fiu roman acolo.
Nu lasau gunoaiele pe jos. Se ingrijeau unii pe altii. Super!

Sa nu imi spuna mie nimeni ca prezenta a fost mica la vot in diaspora. Noi am fost prezenti, dar ne-au facut viata amara si nu a comentat nimeni - urlau doar ca: "vrem sa votam!" - lucru normal ca doar nu ne-am dus acolo doar sa ne uitam unii la altii.

Finalul: - au dat cu gaze!
O multime de romani au stat in vant, in ploaie si frig. (radeam am zis ca suntem ca fixativul de par: rezistam indiferent vremea de afara)
Oamenii au stat acolo Nu o ora, nu doua, nici 3 junate ca mine, ci peste 6 ore ca mama.
Oameni care insa nu au avut intelepciunea mamei de a pleca deacolo la 9 fara doua zeci cand deja erau veniti jandarmi fara numar - toti gata de ce-i mai rau cu casti si masti de gaze. 

Ei bine, mama a plecat deacolo cu cateva minute inainte sa dea cu flitt - de ce?!
au dat cu gaze - minunat mod de a rasplati rabdarea noastra, nu-i asa?" Gazdac Mirela 
campanii, coada la vot, cozi la vot, diaspora, la vot, o alta Romanie, rezultate la vot 2014, romanii din strainatate la vot, stand la coada, stand la vot, voturi 2014, voturi din diaspora, voturi la paris, vot la paris, cum e sa votezi la paris, cum e sa votezi in diaspora, campanii politice, in Franta, romanii din Franta, experienta la vot, despre vot, tineri la vot, adulti la vot, cozi la vot

Cata emotie....Mama imi povestea ca putea sa plece de acolo dupa cateva ore....Insa a preferat sa stea cateva ore in sir pentru ca ii placea ceea ce simtea si vedea....O alta Romanie....Chiar a sperat sa ajunga sa voteze....Asa ceva nu au mai trait....Romani uniti, o multime de romani stransi din toate colturile Frantei care inghetau de frig, stateau in ploaie fara sa se planga, fara sa clinteasca doar din dorinta de a ne fi la toti mai bine....

Ce lectie de sacrificiu si determinate! 
Imi dau lacrimile de emotie....

Imi dau lacrimile pentru ca de ani de zile isi petrec romanii dincolo....Pentru ca sunt convinsa ca multi sunt satui de stat intre straini si ca vor sa-si creasca copiii la ei in tara....

Cu totii ne dorim un viitor mai bun, la noi in tara....S-ar putea ca primii pasi chiar acestea sa fie facuti: iesitul in strada si mobiizarea copiiilor  Romaniei plecati de mult din tara......

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

părerea ta