Incercarea

"- Deci cine-i dispus sa puna la bataie cinci dolari?
Nimeni n-are sa ma convinga ca nu pot ceva pana nu-ncerc. Cinci dolari...
(...)
Dar, pret de o secunda, cand auzim betonul scrasnind la picioarele noastre, ne gandim ca, Doamne sfinte, s-ar putea sa reuseasca!" - Zbor deasupra unui cuib de cuci - Ken Kesey

Sunt zile in care ma indoiec ca pot, sau ca merita sa incerc sa fac ceva...
atunci insa, precum McMurphy imi spun: "pe cinci dolari ca pot" sau mai bine zis
"nimeni n-are sa ma convinga ca nu pot ceva pana nu-ncerc" si da! acum asta fac incerc!
de multe ori am patit exact ca el, am ramas lipita de perete, sleita de puteri... dar nimeni nu m+a convins ca nu pot decat eu insumi dupa ce am incercat - si incercarea are mai mare merit decat tot efortul, mai mare merit probabil, decat reusita,
chiar daca McMurphy a cazut ranit si sleit de puteri, a castigat... a castigat nu cei 5 dolari, ci incercarea i-a fost castigul!
De fapt viata nu este castigul a cei 5 dolari, nici ridicarea unei greutati - reusita vietii este incercarea, faptul ca nu te-ai oprit inainte de a incerca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

părerea ta